Arsip

Powered by Blogger.

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Translate

Header Text (Disable)

Max Limit (Disable)

Facebook Page

Weekly

Chat On/Off

Database (Disable)

[Ikan Talapia Membawa Maut] Berhenti Makan Talapia Sebelum Nyawa Anda Melayang !!!


Berhenti Memakan Ikan Talapia Ternah Sebelum Terlambat.

Talapia adalah makanan kegemaran semua orang. Ia murah , tidak mempunyai  rasa hanyir, ia tanpa tulang, tanpa kulit, dan anda boleh memasak. Tetapi adakah anda tahu bahawa ikan Talapia boleh membawa maut



Rupa-rupanya, Ya! Tilapia telah didapati menjadi lebih buruk untuk kesihatan anda daripada beberapa daging lebih terkenal seperti daging lembu dan daging kambing.

Ikan Talapia yang kita beli adalan ikan yang di ternak, ini bermakna anda tidak boleh menemui Talapian liar dalam mana-mana pasar raya atau di mana-mana menu restoran .


Stop Eating Tilapia ASAP! Read About the Disgusting Reasons Why!!!

Talapia liar makan makanan dari alga dan pelbagai tumbuh-tumbuhan, tetapi kebanyakan Talapia  di kedai tidak datang dari hutan - mereka datang dari kolam ternakan, di mana Talapia  diberi makan yang luar biasa, pemakanan yang tidak sihat GMO jagung dan soya pelet.

Mengapa tidak boleh anda makan talapia yang diternak ?

Kolam ternakkan Talapia  telah terbukti menyebabkan gangguan di dalam badan seperti asma, radang sendi, penyakit koronari, dan pelbagai masalah lain.

Selain itu, ikan yang diternak mengandungi sepuluh kali jumlah biasa karsinogenik, atau ejen kanser berbanding ikan ditemui di hutan.
Ikan Talapia ternak juga mempunyai jumlah yang lebih tinggi racun perosak dalam mereka, racun perosak digunakan untuk merawat ikan dari terkena  jangkitan ketika sedang diternak dan ia kekal yang terkandung dalam badan mereka selepas menuai.



Satu lagi kebimbangan, adalah tahap yang tinggi Dioksin dalam ikan yang diternak. Dioksin adalah bahan yang boleh membawa maut itu, sekali dalam sistem anda, boleh mengambil masa sehingga satu dekad untuk meninggalkan badan anda. Paras kandungan dioksin 11 kali lebih tinggi dalam ikan diternak berbanding ikan liar.

Tambahan pula, kolam ternakan Talapia  memberi pek makanan tambahan kurang kukuh daripada yang liar. Ia mengandungi kurang protein dan sering mengandungi lebih omega 6 lemak tak tepu daripada Omega 3. Oleh itu, jika Omega 3 kepada Omega 6 bahagian yang tidak seimbang, ia memberi kesan buruk kepada badan kita.



Adakah anda tahu bahawa tahi ayam adalah salah satu bahan utama dalam makanan ikan ladang. Adakah anda benar-benar mahu makan tahi ayam pada ikan anda? Kerana jika anda membelinya dari kedai, anda pada dasarnya berada.




Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 comments:

  1. Dekat mana yg ikan talapia makan tahi ayam?

    ReplyDelete
  2. Dekat mana yg ikan talapia makan tahi ayam?

    ReplyDelete
  3. Cam budu je post.....

    ReplyDelete
  4. Kalo gitu dah msuk paper ade org mati makan talapia kan? Sorry cara pengeposan ini agak keterlaluan seolah olah menutup periuk rezeki sipenternak ikan talapia sya dari kecik sampai ke tua syukur Alhamdulillah masih diberi kesihatan oleH Allah.

    ReplyDelete
  5. Jangan makan ayam jugak...bahaya...air paip pun sama, dirawat guna klorin...guna air hujan jerrr...gila punya post

    ReplyDelete